“bin damla göz yaşı”

Öncelikle herkese merhabaa! Yorumlamam gereken çok fazla kitap olmasına rağmen hiç birini yapacak fırsatım olmadı.Bunun çok tatlı bir sebebi var;bir kedi sahibi olduk.Kendisi daha 2 aylık ve ilgiye fazlaca ihtiyacı olduğu için zamanımı ona ayırmaya çalıştım.Bu sebeple bazı işlerimi ertelemek zorunda kaldım.

Eminim ki pek çoğunuz “bin damla gözyaşı” romanını kitapçılarda muhakkak  görmüşsünüzdür.Bu kitap LEYLA’DAN SONRA gönüllüleri tarafından 2016 yılında kitaptaki kahramanımızla aynı hastalığa sahip arkadaşları Istanbul Tıp Fakültesi 4. sınıf öğrencisi Nursena Deniz’in anısını yaşatmak için basılmış.

Romanımız Japonya’da yaşayan Aya’nın gerçek hayat öyküsü ve onun kendi yazdığı anılarından oluşuyor.Aya Spino-serebellar ataksi hastalığına sahip olduğunu 14 yaşında öğreniyor.Bu hastalık genetiksel ve maalesef ki nadir görülüyor.Yürümede dengesizlik,konuşmada bozukluk,hayal görme,kalem tutamama,unutma..Bunlar hastalık sonucu kişilerde görülen bozukluklar..Gerçekten kitabı ağlayarak okudum çünkü Aya o kadar istekliydi ki yaşamak için..Aya’nın yavaş yavaş eridiğini,çaresizliğini bende yaşadım.

Kitapla ilgili fazlaca şey yazmak isterdim ama kelimelere dökmek benim için zor bizler çok şükür ki sağlıklıyız.Dünya’da nadir ve ölümcül hastalıklara sahip çok fazla insan var.Bu tarz kitaplar yayınlanmalı ve bizler de bilinçli davranmalıyız diye düşünüyorum..Bir not daha düşeyim bu roman dizi oluyor ve başrolde Farah Zeynep Abdullah olacakmış.Ben açıkçası kitapların dizi olmasından hoşlanmıyorum.Film belki ama dizi cık cık..

 

Yorum bırakın